نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی
مزایا استفاده از نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی
همانطور که تجارت شما گسترش می یابد، داده های مالی شما پیچیده تر می شود. مدیریت حساب های تجاری در فروشگاه های بزرگ گیج کننده، زمان بر و مستعد خطا می باشند. رشد کسب و کار نیاز به حسابداری دقیق و مقیاس پذیر دارد. بسیاری از چالش هایی که صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک با آن روبرو هستند را می توان با انتخاب نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی، مناسب حل کرد.
نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی ویژگی های زیادی را برای بهینه سازی کسب و کار شما ارائه می دهد. از صورتحساب اولیه گرفته تا محاسبه مالیات و مدیریت پروژه، نرم افزار حسابداری ابزاری ضروری برای داده های مالی کسب و کار شما است. همچنین به مدیریت مشتریان، تطبیق حسابهای بانکی و ایجاد گزارشهای مالی شفاف کمک میکند که به رشد هموار و مستمر کسبوکار شما منجر میشود.
اگر فروشگاه آنلاین خود را با ووکامرس راه اندازی کرده اید و به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری هستید، در ادامه ویژگی های نرم افزار حسابداری را بیان میکنیم و خواهیم گفت که به راحتی و بدون هیچ نگرانی می توانید با نرم افزارحسابداری سکان سایت فروشگاهی خود را که با افزونه ووکامرس راه اندازی کرده اید را مدیریت کنید.
نرم افزار حسابداری تجارت الکترونیک چیست؟
قبل از شیوع کرونا ، متخصصان حسابداری دیدگاه مثبتی نسبت به استفاده از نرم افزار حسابداری داشته اند. حدود 67 درصد از حسابداران ادعا کردند که فناوری حسابداری آنها را قادر می سازد تا کار خود را سریعتر به پایان برسانند. علاوه بر این، در گزارشی در سال 2020، 83 درصد از متخصصان حسابداری معتقدند که برای ماندگاری در بازار باید با پذیرش فناوری همراه باشند.
نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی با نرم افزار حسابداری معمولی متفاوت است. همه بخشهای کسبوکار تجارت الکترونیک شما از مدیریت موجودی تا انطباق با مالیات بر فروش تا پلتفرمهای فروش شما باید یکپارچه با هم کار کنند. نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی مانند چسبی است که همه این قطعات را در کنار هم نگه می دارد. بدون یک راه حل قدرتمند حسابداری، تعیین سلامت و سودآوری کسب و کار شما امکان پذیر نیست.
ویژگی های کلیدی نرم افزار حسابداری:
صورتحساب
صورتحساب ها، منبع اصلی جریان نقدینگی کسب و کار شما هستند. مدیریت فاکتورهای کاغذی خسته کننده، زمان بر است. همچنین پیگیری فاکتورها و به یادآوردن پرداخت های معلق بدون نرم افزار دشوار است.
نرم افزار حسابداری به طور موثر به این مسائل رسیدگی می کند و ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهد که بررسی صورت حساب ها را آسان می کند. میتوانید شرایط و ضوابط پرداخت را در صورتحسابهای خود لحاظ کنید تا مشتریان خود را در مورد پرداختها آگاه کنید. برنامه های حسابداری به شما این امکان را می دهند که پرداخت های خود را خودکار کنید. شما می توانید فاکتورها را بر اساس تاریخ سررسید یا تاریخ پرداخت مورد انتظار خودتان تنظیم کنید. با یک برنامه حسابداری، میتوانید تمام صورتحسابهای پرداختنشده خود را پیگیری کنید.
2. پرداخت های آنلاین
مرحله بعدی پس از صدور صورت حساب ، پرداخت پول است. در صورتی که سیستم مناسبی برای انجام آنها به مشتریان ارائه نشود، جمع آوری پرداخت ها می تواند طاقت فرسا باشد.
شما می توانید سیستم حسابداری خود را با درگاه های پرداخت آنلاین مختلف، ادغام کنید. درگاههای پرداخت، پرداختهایی را که دریافت میکنید ثبت میکنند و آنها را تحت فاکتور مربوطه در سیستم حسابداری شما بهطور خودکار بهروزرسانی میکنند. آنها همچنین روش های مختلف پرداخت مانند کارت های اعتباری و نقدی و عملیات های بانکی آنلاین را به مشتریان ارائه می دهند.
بررسی هزینه ها
بررسی هزینه ها برای کنترل جریان نقدی شما حیاتی است. نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی به شما کمک می کند تا از هزینه های خود مطلع شوید و آنها را دسته بندی کنید تا تصویر واضحی از هزینه های خود داشته باشید. برنامههای حسابداری صدور صورتحساب از مشتریان را برای هزینههایی که از طرف آنها متحمل میشوید آسانتر میکنند.
تسویه حساب بانکی
تسویه حساب بانکی ویژگی اصلی حسابداری یک تجارت است و نرم افزار حسابداری آن را ساده می کند. اتصال حساب بانکی خود به نرم افزار حسابداری به شما امکان می دهد صورت حساب ها را از فیدهای بانکی به طور خودکار در حساب های خود مشاهده کنید. شما می توانید معیارهای قوانین بانکی را در نرم افزار حسابداری خود تنظیم کنید تا تراکنش های بانکی را به صورت خودکار دسته بندی کنید و مطابقت دهید.
جدول زمانی و مدیریت پروژه
یک برنامه حسابداری قدرتمند باید شامل یک ماژول جدول زمانی باشد تا به شما کمک کند بر اساس زمانی که برای یک پروژه صرف کرده اید، از مشتریان هزینه دریافت کنید. جدول زمانی به شما کمک می کند پروژه های خود را از بودجه بندی گرفته تا زمان ثبت نام و صورت حساب مشتریان مدیریت کنید. پس از تکمیل یک پروژه، جدول زمانی به شما کمک می کند ساعات واقعی کار خود را با بودجه اصلی خود مقایسه کنید تا بتوانید دفعه بعد با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید.
مدیریت موجودی
مدیریت موجودی یک بخش کلیدی از کسب و کار شما است. مدیریت موجودی خوب پیش نیازی برای اطمینان از موجودی کافی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. این شامل ثبت اطلاعات اقلام، بررسی اقلام، حسابداری و تولید گزارش است. هنگامی که سفارشی برای اقلام دریافت میکنید، میتوانید از برنامه حسابداری برای تبدیل آن به صورتحساب و مرتبط کردن مالیاتهای مناسب با آن استفاده کنید.
7. مالیات
یک برنامه حسابداری خوب برای رعایت مقررات مالیاتی طراحی شده است. هنگامی که مجبور هستید با نرخ مالیات کار کنید، نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی می تواند محاسبه مالیات را سریعتر کند و به شما کمک کند مالیات مناسب را با دقت بیشتری در معاملات خود اعمال کنید. همچنین میتواند با گزارشهای مالیاتی، درک بهتری از مالیات به شما بدهد.
تولید گزارش
به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید رشد کسب و کار خود را به صورت دوره ای بررسی کنید و برای اطمینان از سلامت سازمان خود تصمیمات درستی بگیرید. گزارش های حسابداری به شما کمک می کند تا روندهای مالی کسب و کار خود را درک کرده و الگوهای رشد را تجزیه و تحلیل کنید.
نتیجه گیری:
درست است که افزونه های زیادی برای حسابداری فروشگاه های مبتنی بر ووکامرس وجود دارد اما دقت کنید که یک افزونه به تنهای قادر به انجام خیلی از امور حسابداری نیست. نرم افزارحسابداری سکان بهترین راه برای مدیریت تراکنش های فروشگاه های آنلاین است.اکنون که می دانید در انتخاب بهترین نرم افزارحسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی برای تجارت الکترونیک خود چه نکاتی را در نظر بگیرید، می توانید به راحتی بهترین انتخاب را برای نیازهای کسب و کار خود داشته باشید.
برای دریافت مشاوره تلفنی در مورد نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی میتوانید فرم زیر را کامل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.