محصول به سبد خرید اضافه شد
0

معرفی نرم افزار های حسابداری

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: 28 آوریل 2022
بازدید: 811

هر صاحب کسب و کاری، برای مدیریت و کنترل بهینه ی گردش های مالی و همچنین بررسی نمودن معاملات انجام گرفته، نیاز به نرم افزارهای حسابداری حرفه ای دارد. در عصر امروز، کارایی و ضرورت استفاده از نرم افزار های حسابداری به عنوان یک ابزار برای افزایش بهره وری به وضوح قابل دیدن است.

می توان این طور بیان نمود که برنامه های حسابداری، به عنوان عهده دار ثبت مراودات مالی، گردش های مالی، هزینه ها و درآمد ها به حساب می آیند. از دیگر وظایف این نرم افزارها، می توان به تهیه گزارشات لازم و خلاصه سازی آن ها با صرف حداقل زمان ممکن اشاره کرد.

کاربرد این نرم افزار ها به قدری گسترده است که می توان استفاده از آن ها را در هر شرکت خدماتی، بازرگانی، تولیدی، صنعتی، فروشگاهی، دولتی، خصوصی و… به وضوح دید. به کار بردن این نرم افزار ها در کنار یک حسابدار کار بلد باعث صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها، افزایش دقت کار و نتیجه نهایی آن می گردد. در حقیقت این نمونه نرم افزارها، قادر هستند دید وسیعی در ارتباط با وضعیت مالی مشاغل مختلف و روند کاری آنها، برای صاحبان آن ایجاد نمایند.

لازم است شما نیز به عنوان صاحب یک کسب و کار، شغل خود و نیاز ها و خواسته های حاکی بر کسب و کار خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید. سپس مطابق داده های دریافت شده و تحقیق و بررسی های کافی، نرم افزار های مناسب و مرتبط با خواسته های خود را انتخاب نمایید.

ضرورت استفاده از نرم افزارهای حسابداری چیست؟

امروزه همه ی صاحبان کسب و کار به دنبال افزایش بهره وری در حرفه ی خود هستند و این امر بدون استفاده از نرم افزارهای حسابداری حرفه ای، امکان پذیر نیست.اما ضرورت استفاده از این نرم افزارها در یک سیستم مالی چیست؟ در ادامه قصد داریم به این موضوع پرداخته و اهمیت آن را در پیشرفت تجارت های امروزی بیان نماییم.

یکی از مهم ترین مسائل برای ضرورت و مزایای استفاده از نرم افزار های حسابداری، کاربری آسان آن می باشد. در هنگام طراحی یک نرم افزار، از اصلی ترین مواردی که طراحان به آن توجه می کنند، سهولت استفاده از نرم افزار است. از آن جهت که هر شخصی با آموزش های اولیه و بدون نیاز به حسابدار بتواند امور خود را توسط آن انجام دهد.

علاوه بر آن استفاده از یک برنامه با کاربری آسان، می تواند بازدهی کار و نتیجه مطلوب را به حداکثر مقدار ممکن افزایش دهد و از ایجاد خطا نیز جلوگیری به عمل آورد. اگر شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید و تعداد پرسنل های استخدامی، محصولات یا مشتریانتان کم است، این نرم افزارها چندان مناسب شما نخواهند بود. در این حالت بررسی و رسیدگی به امور مالی می تواند به راحتی توسط خود شما انجام پذیرد.

اما اگر کسب و کار پررونق و محصولات و مشتریان بسیاری دارید، دیگر انجام امور حسابداری برای شما دشوار خواهد بود. در این حالت انتخاب و استفاده از یک نرم افزار حرفه ای حسابداری می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

 به کاربردن نوعی خاص از این برنامه ها که طبق نیاز های شماست نیز باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هایتان می گردد. از همه مهم تر آنکه اطلاعات مالی شما به شیوه ای دقیق به ثبت رسیده تا برآیند دقیقی از تجارت خود داشته باشید.

یکی از سخت ترین کارها در امور حسابداری، پروسه ی وارد نمودن اطلاعات است. به همین دلیل می توان این موضوع را از دیگر دلایل ضرورت استفاده از نرم افزارهای حسابداری در دنیای امروز دانست. برنامه های حسابداری این قابلیت را دارند که به صورت خودکار اطلاعات را وارد نموده و باعث تسریع در امور شما گردند.

تاریخچه نرم افزار های حسابداری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عملیات حسابداری در جهان دارای کاربرد و قدمتی چند هزار ساله است. در گذشته برای کنترل نمودن موجودی خزانه های شاهان و … تمامی اطلاعات بر روی لوح های گلی باستانی ثبت می شدند.

 لوکا پاچیولی، پدر علم حسابداری، در حدود تقریبی پانصد سال پیش اولین کتاب را در زمینه ی حسابداری دوبل یا دوطرفه تدوین و معرفی کرد. در این کتاب تاریخی، در خصوص چگونگی استفاده از دفتر روزنامه و دفتر کل صحبتی مفصل به میان آمده است. همچنین در آن بر برابر بودن بدهکاری و بستانکاری به عنوان یک اصل مهم در حسابداری تاکید شده است.

در زمان های نه چندان دور، حسابداران برای صادر کردن سندهای مالی از روش های دستی و صدور سندهای کاغذی بهره می بردند. آن ها برای تهیه گزارش ها و تراز های مالی زمان های زیادی صرف می کردند. به همین دلیل خطاهای زیادی در کار آن ها به وجود می آمد. اما با گذر زمان و روی کار آمدن نسخه های دیجیتال نرم افزار های حسابداری، تمامی این مشکلات حل شد.

شرایط مطلوب برای استفاده از نرم افزار های حسابداری

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که استفاده از نرم افزارهای حسابداری در چه شرایطی مطلوب است؟ موارد متعددی وجود دارد که شما را به عنوان صاحب یک کسب و کار ملزم به استفاده از این نرم افزارها خواهد کرد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انجام امور اداری و همچنین کار های مرتبط با پرسنل مجموعه ی خود
  • آماده و تنظیم کردن صورت های مالی
  • رسیدگی و بررسی با دقت حساب ها
  • تهیه نمودن ترازنامه و همچنین تدوین دفاتر قانونی
  • بستن حساب ها

ویژگی های نرم افزارهای حسابداری

نرم افزار حسابداری مناسب، دارای ویژگی هایی می باشد که کارایی را افزایش داده و در نهایت رضایت صاحبان کسب و کار را به ارمغان می آورد. در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار ها بپردازیم:

  • عاقبت اندیشی وضعیت کسب و کار:

  اگر شما از نرم افزار مناسب با حرفه ی خود به طرز صحیح استفاده کنید، در جریان دقیق روند کاری قرار خواهید گرفت. بنابراین متوجه روند نزولی و یا صعودی کار خود خواهید شد و می توانید هر چه سریع تر، راه حل های مناسب برای بهبود وضعیت اتخاذ نمایید. از طرفی وضعیت کسب و کار خود را در حد اعتدال و رو به پیشرفت تنظیم کنید.

  • کنترل و مدیریت هزینه ها و امور مالی:

 با بهره گیری از نرم افزارهای حسابداری حرفه ای می توانید کنترل، مدیریت و محاسبه هزینه ها در مقایسه با درآمد های مجموعه را به دست بگیرید. همچنین آن ها را با دقت و حساسیت هرچه بیشتر، مورد بررسی قرار دهید.

  • محاسبه نمودن مجموع درآمدها و هزینه ها:

 محاسبه کردن مجموع درآمدها و هزینه ها به شما این امکان را می دهد تا چشم انداز دقیقی نسبت به حرفه ی خود داشته باشید. همچنین بتوانید در شرایط ضروری، از هزینه های اضافی اجتناب کنید. علاوه بر آن، درآمد مجموعه را با بررسی ضعف ها شناخته و با اتخاذ تصمیمات درست، سعی در بهبود آن نمایید.

  • امکان ثبت پرداختی ها و دریافتی های آنلاین:

 استفاده از نرم افزارهای حسابداری امکان پرداخت های مورد نیاز مجموعه را به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم می کند.

 

  • ارتباط گرفتن با مشتریان:

 با ثبت اطلاعات مشتریان خود و ذخیره ی آن ها در نرم افزارهای مربوطه، شما فهرستی از شماره ها، اسامی، آدرس ها، دریافتی ها، پرداختی ها و… مربوط به مشتریان خود خواهید داشت. این ویژگی نرم افزار حسابداری، ارتباط و دسترسی شما به مشتریان خود را تسهیل می بخشد.

  • کنترل و رسیدگی به فروش خدمات و محصولات:

 استفاده از برنامه های حسابداری، امکان محاسبه ی دقیق میزان فروش را برای شما میسر می کند. از این طریق شما قادر هستید که اجناس و خدمات پر فروش و همچنین اجناس بدون فروش را نیز مشخص کنید. سپس تمرکز خود را روی اجناس پر فروش بیشتر نموده و برای اجناس دیگر به دنبال راه حل باشید.

  • پرداخت بیمه و امور مالیاتی:

این نرم افزارها با ارائه ی پرداختی ها، موجب می شوند که حساب ها به موقع و به صورت دقیق بررسی و تسویه شوند. علاوه بر آن، تدوین و تنظیم امور مالیاتی از طریق نرم افزار حسابداری، بسیار دقیق و طبق استاندارد های معرفی شده از سوی وزارت خانه ها و ادارات دولتی صورت می پذیرد.

  • دستیاری در کنار حسابداران:

این را بدانید که یک نرم افزار هیچگاه نمی تواند جای حسابداران خبره را بگیرد. درعوض می تواند به عنوان یک دستیار کمکی باعث پیشبرد بهتر و دقیق تر اهداف مالی کسب و کار شود.

  • ایجاد صورت حساب یا فاکتور:

به کمک نرم افزار حسابداری، امکان ایجاد فاکتور و ارسال آن برای مشتریان به راحتی میسر شده است.

  • کنترل موجودی انبار:

مدیریت و کنترل موجودی انبار، از طریق برنامه های حسابداری به طور دقیق تری مورد بررسی قرار می گیرد.  همچنین، می توان ثبت سفارشات مشتریان را با استفاده از امکانات جانبی نرم افزارها و طبق موجودی های باقی مانده در انبار انجام داد.

  • بررسی سود و زیان به دست آمده:

با کمک گرفتن از نرم افزارهای حسابداری می توانید به راحتی سود و زیان حاصل از کسب و کار خود را محاسبه و مورد بررسی قرار دهید. از این طریق، از وقوع اتفاقات نامناسب و مضر برای کسب و کار خود، جلوگیری به عمل آورید.

معرفی مجموعه سکان سافت به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز ارائه دهنده ی نرم افزارهای حسابداری

در سال ۱۳۸۳ شرکت گسترش سیستم های رایانه ای زاگرس تأسیس شد و از همان زمان، آغاز به طراحی در زمینه ی توسعه ی سیستم های کاربردی، نرم افزاری و ایجاد بسته های آموزشی نمود.

کارخانه ها و فروشگاه ها به دلیل گستردگی زمینه های فعالیتی دیگر قادر نبودند تنها از طریق حسابداری سنتی از عهده ی کارهای خود برآیند. مشکلات و خطاها نیز دلیل دیگری بود که تصمیم گرفته شد تا رشته های حسابداری را با تکنولوژی روز دنیا بیامیزند و مشکل حسابداری از این طریق رفع گردید.

سکان سافت با برخورداری از کادر مشاوره مجرب و کارشناسان حرفه ای دارای سابقه ی بسیار درخشانی در زمینه ی ارائه خدمات مشاوره حسابداری، مشاوره مالی، مالیاتی و… است و به طور اختصاصی دارای فعالیت در این زمینه می باشد. مشاوران مجموعه ما بهترین و موثرترین راهکار ها را متناسب با فعالیت و نوع کسب و کار شما ارائه می دهند.

سکان سافت با در اختیار داشتن کارکنان حرفه ای در زمینه ی حسابرسی و حسابداری یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای دریافت خدمات و تجربیات می باشد. شما می توانید برای گرفتن مشاوره با کارشناسان و متخصصان با تجربه ی ما در سکان سافت ارتباط برقرار نمایید.

معرفی محصولات نرم افزاری مجموعه سکان سافت

  1. نرم افزارهای حسابداری آموزشی:

 این دسته از برنامه های حسابداری بیشتر جنبه ی آموزشی دارند. از طرفی به کاربر این امکان را می دهند تا به یک محیط کاربری ساده برای کارهای حسابداری آموزشی خود دسترسی داشته باشد.

2) نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی:

این دسته از نرم افزارها با تنوع بالایی که دارند دارای کاربرد مالی در فروشگاه ها می باشند. همچنین به صاحبان فروشگاه این امکان را می دهند تا بتوانند چشم انداز مناسبی از فروش محصولات و سود حاصل از آن ها را به دست آوردند.

3) نرم افزارهای حسابداری شرکتی و بازرگانی:

این برنامه ها برای حسابرسی و بررسی تراز های مالی در شرکت های بازرگانی به کار می رود و از این طریق، فواید بسیار زیادی را برای صاحبان این مجموعه ها به وجود می آورد.

4) نرم افزارهای حسابداری تولیدی:

 این قابلیت را به صاحبان کسب و کار می دهد تا بتوانند میزان سود و زیان خود را مورد بررسی قرار داده. همچنین از این طریق برای آینده تولیدی خود، برنامه های پیشرفت را طراحی نمایند.

5) نرم افزارهای حسابداری رستورانی:

 صندوقداران در رستوران ها و کافی شاپ ها از این طریق پرداختی های مشتریان را ثبت می کنند تا بدون هیچ کم و کاست، شاهد فاکتور های فروخته شده باشند.

6) نرم افزارهای حسابداری سرویس و خدمات:

یکی از انواع برنامه های حسابداری است که برای انواع سرویس ها و خدمات مفید واقع می شود.

7) نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری:

 از طریق نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری می توان حساب های مالی پیمانکاری را مورد بررسی و نظارت دقیق قرار داد.

کلام پایانی

همانطور که شاهد هستید، امروزه استفاده کردن از نرم افزارهای حسابداری به یک پدیده ی بسیار رایج در مدیریت مالی انواع کسب و کار ها تبدیل شده است. همچنین این وسیله به قدری حائز اهمیت می باشد که به یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های مدیران مالی صنایع تبدیل گشته.

بنابراین لازم است شما نیز به عنوان صاحب یک کسب و کار، از یک نرم افزار حسابداری مطابق نوع کار خود و نیازهای خود استفاده کنید تا با استفاده از آن ها پس از گذشت زمان به تدریج شاهد پیشرفت تجارت خود باشید.

برچسب‌ها:

admin

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزار حسابداری سکان می باشد. طراحی و پشتیبانی توسط:گروه بین المللی سما

 

question